Europa Centralna świętuje 10 urodziny SEGRO

1,2 mln m2 i portfolio o wartości 860 mln € – te i wiele innych sukcesów podsumowują dekadę działalności SEGRO w Europie Centralnej.

Segro już od 10 lat dostarcza nowoczesne powierzchnie magazynowe i produkcyjne na terenie Polski i Czech, nieustannie plasując się w branżowej czołówce. W Polsce portfel firmy stanowi ponad 10% rynku, dzięki czemu jest ona drugim co do wielkości graczem, mającym istotny wpływ na kierunki  i dynamikę rozwoju całego sektora nieruchomości. Motoryzacja, obok logistyki i handlu, jest jedną z branż najliczniej reprezentowanych przez klientów SEGRO w regionie.

W Wielkiej Brytanii firma działa już aż 96 lat, co sprawia, że jest jednym z najbardziej doświadczonych przedsiębiorstw w branży. W regionie Europy Centralnej rozpoczęła działalność dziesięć lat temu – w 2006 roku. Od samego początku brytyjska spółka dostarcza nowoczesne, wysokiej jakości powierzchnie magazynowe i produkcyjne, odpowiadając na oczekiwania klientów z różnych branż. W ciągu tych 10 lat SEGRO zbudowało portfolio w Europie Centralnej – powstało 15 parków usytuowanych w 9 kluczowych lokalizacjach Polski oraz Czech. Nieruchomości zostały ulokowane w okolicy głównych węzłów komunikacyjnych oraz ośrodków transportowych takich jak porty czy lotniska.

– Jednym z głównych założeń strategicznych naszej firmy jest wybór lokalizacji, która zagwarantuje naszym klientom najbardziej efektywną komunikację na terenie całego kraju, a także poza jego granicami. Nasze obiekty znajdują się zawsze w obrębie lub bliskiej okolicy strategicznych ośrodków miejskich, takich jak: Gdańsk, Gliwice, Łódź, Poznań, Stryków, Tychy, Warszawa, Wrocław oraz Praga. Tym samym umożliwiamy naszym klientom wygodny dostęp do najbardziej rozwojowych rynków  – komentuje rozwój firmy Magdalena Szulc, Dyrektor SEGRO na Europę Centralną.

Aktualnie z nieruchomości SEGRO w Europie Centralnej korzysta 160 klientów, którzy są przedstawicielami różnych gałęzi gospodarki. W ciągu 10 lat deweloper dostarczył swoim klientom szereg obiektów, zarówno standardowych big boxów, jak i szytych na miarę budynków build-to-suit (BTS), odpowiadając tym samym na potrzeby charakterystyczne dla specyfiki różnych branż. Jednym z ostatnich osiągnięć firmy jest ukończenie w 2015 r. obiektu BTS o powierzchni 32 000 m2 dla Volkswagen Group Polska w SEGRO Logistics Park Poznań, Komorniki.  Ponadto, jako jedna z pierwszych w Polsce, firma zaoferowała swoim najemcom także moduły small-business-unit, których powierzchnia zaczyna się już od 500 m2. Parki SEGRO, na terenie których dostępne są tego typu powierzchnie znajdują się w Łodzi i Warszawie.

Spółka działa na rynku jednocześnie jako deweloper, zarządca nieruchomości i inwestor. W trakcie dekady swojej aktywności w Europie Centralnej dokonała kilku znaczących zakupów, m.in. nowoczesnych obiektów logistycznych na obrzeżach Warszawy, Łodzi i Poznania, o wartości
100 mln euro. W ostatnim czasie SEGRO powiększyło również swój portfel nieruchomości w Czechach, nabywając kolejny budynek o powierzchni 11 800 m2, zlokalizowany tuż obok istniejącego w Pradze parku.

– Zgodnie z naszą strategią konsekwentnie zwiększamy wielkość portfela i wzmacniamy swoją obecność na wiodących rynkach regionu Europy Centralnej, a także w innych europejskich krajach. Nasze plany deweloperskie realizujemy dzięki gruntom zabezpieczonym w strategicznych lokalizacjach, jak i dokonując przemyślanych zakupów istniejących obiektów, które spełniają nasze oczekiwania, będąc odpowiedzią na stale zwiększającą się liczbę klientów – dodaje David Sleath, Dyrektor Generalny SEGRO.

W kolejnych latach SEGRO spodziewa się dalszego wzrostu popytu na nowoczesne powierzchnie magazynowe i produkcyjne. Korzystne położenie geograficzne oraz rozwój infrastruktury drogowej zachęcają firmy do inwestycji na polskim rynku. Obecnie Polska znajduje się dopiero na dziewiątym miejscu w Europie pod względem podaży powierzchni, istnieje więc w tym obszarze ogromny potencjał do rozwoju. Co więcej, w porównaniu do krajów takich jak Wielka Brytania czy Niemcy, polski rynek oferuje znacznie niższe koszty pracy, zapewniając jednocześnie dostęp do wykwalifikowanych pracowników.

– Pod koniec 2015 roku całkowita podaż nowoczesnej powierzchni magazynowej w Polsce wynosiła niecałe 10 mln m². Dla porównania, w Niemczech firmy mają do dyspozycji ponad 80 mln m², co oznacza, że polski rynek ma wciąż bardzo duży potencjał i na pewno będzie z niego korzystał. Takie plany na kolejne lata ma także SEGRO – podsumowuje Magdalena Szulc.