Eleketromobilność w stylu Skody: niezawodna i emocjonująca

Rewolucyjne przemiany, które zachodzą obecnie na rynku motoryzacyjnym, stawiają producentów samochodów przed nowymi wyzwaniami. Do najważniejszych trendów, które będą kształtowały motoryzację w najbliższych dekadach, zaliczyć należy szeroko pojętą wymianę danych, używanie alternatywnych źródeł napędu czy programy typu car sharing. Jak dowodzi zaprezentowany na targach w Szanghaju koncepcyjny model VISION E, ŠKODA zamierza być aktywna na wszystkich tych frontach, proponując rozwiązania głęboko zakorzenione w tradycyjnych wartościach marki.
Według wizji ŠKODY ucieleśnionej w modelu VISION E, mobilność ma w przyszłości być ważnym elementem naszego codziennego życia. Czeska marka rozwija już więc hybrydy typu plug-in, jak i modele czysto elektryczne, które łączą jazdę bez lokalnej emisji spalin z typowymi dla niej wartościami. Z dużym zasięgiem, bezproblemowym ładowaniem i niezmiennie korzystną relacją kosztów do jakości, elektromobilność w wykonaniu ŠKODY staje się Simply Clever.

Elektromobilność jest jednak dla ŠKODY więcej niż tylko wizją odległej przyszłości – to kluczowy czynnik, który będzie kształtował markę już w najbliższych latach. Obok hybryd typu plug-in, do 2025 roku ŠKODA będzie posiadała w swojej gamie pięć modeli napędzanych wyłącznie energią elektryczną. Od tego momentu co czwarty sprzedany egzemplarz ŠKODY na świecie będzie posiadał jeden z tych dwóch typów napędu. Rynkowy debiut modelu SUPERB z napędem typu plug-in zaplanowany jest już na 2019 rok. „Moment ten zwiastuje początek naszej ery elektryfikacji układów napędowych” – mówi Bernhard Maier, Dyrektor generalny ŠKODY.

Dotąd, przydatność w codziennym użytkowaniu czysto elektrycznych samochodów oraz możliwość korzystania z nich była ograniczona niewielkim zasięgiem pojazdów. Dzięki wyraźnym postępom technologicznym w budowie akumulatorów, będzie możliwe wydatne zwiększenie pojemności wysokowoltowego zasobnika energii przyszłych zelektryfikowanych modeli ŠKODY. Dodatkowym przyczynkiem do lepszej przydatności użytkowej i zwiększenia zasięgu, będzie także skrócenie czasu ładowania akumulatora. ŠKODA stawia przy tym na urządzenia ładujące, które charakteryzują się szczególnie dużą mocą. Przy ich zastosowaniu będzie możliwe wykorzystanie nawet krótkich postojów dla odświeżenia zapasu energii.

Koncern Volkswagen bierze udział w przedsięwzięciu, w celu budowy sieci dużej mocy ultraszybkich stacji do ładowania akumulatorów wzdłuż ważnych osi komunikacyjnych w Europie. Celem inicjatywy jest zbudowanie tak zwanych stacji High-Power-DC. Dzięki stałoprądowym stacjom, czas potrzebny do naładowania akumulatora wysokowoltowego mógłby zostać jeszcze bardziej skrócony niż w dotychczasowych stacjach szybkiego ładowania. W pierwszym kroku, jeszcze w roku 2017, planowane jest zbudowanie około 400 stacji szybkiego ładowania. Do roku 2020 liczba oddanych do dyspozycji dużej mocy stacji do ładowania powinna wzrosnąć do kilku tysięcy.

Nowa generacja samochodów ŠKODY: elektryczny napęd i bezprecedensowy poziom komfortu

VISION E to preludium do wniesienia marki w świat najwyższego oferowanego komfortu: samochód będzie można zaprogramować przed podróżą: zanim kierowca zajmie miejsce, w kabinie będzie już na niego czekała pożądana temperatura, lista utworów oraz trasa przejazdu z uwzględnionym ruchem, pogodą i harmonogramem ładowania akumulatorów po drodze. Kolejną płaszczyzną, na której opracowywana przez ŠKODĘ technologia otwiera nowe możliwości, są usługi z zakresu mobilności: programy typu car-sharing i wiele usług powiązanych z obsługą transportu indywidualnego. Także na tych polach ŠKODA ma potencjał precyzyjnie zidentyfikować oczekiwania Klientów i zaspokoić je poprzez przejrzyste, przystępne i niezawodne rozwiązania.

Typowe dla ŠKODY detale „Simply Clever” zwiększające wygodę i funkcjonalność będą sukcesywnie uzupełniane przez innowacyjne rozwiązania, stworzone specjalnie z myślą o elektromobilności. Tradycyjne mocne strony samochodów ŠKODY odgrywają kluczową rolę w kreowaniu przyszłych elektrycznych modeli marki. Zarówno te z układem hybrydowym typu plug-in, jak i elektryczne, będą stanowiły atrakcyjną ofertę dla szerokiego grona odbiorców w najbardziej popularnych segmentach.

Elektryfikacja to nie wszystko – wyniki licznych badań dowodzą, że w 2030 roku nawet 15 procent nowych samochodów mogłoby się poruszać nawet całkowicie autonomicznie. Wiele jednakże zależy przy tym od warunków ustawodawczych, jednak ta prognoza wyraźnie wskazuje, w jakim kierunku zmierza dziś motoryzacja.

Źródło: www.mototarget.pl