Dzięki systemowi z czujnikami Blind Spot łatwiej wyjechać tyłem z miejsca parkingowego

→ podczas wyjazdu tyłem system ostrzega przed pojazdami
nadjeżdżającymi z boku
→ system pozwala uniknąć wypadków
→ Blind Spot wykrywa obecność pojazdów w „martwym polu”

Poznań – Wyjazd tyłem z miejsca parkingowego to jedna z typowych sytuacji w ruchu drogowym. Podczas tego manewru nie zawsze widać dokładnie, co dzieje się z tyłu i z boku auta. Z pomocą w takich wypadkach przychodzi kolejny system asystujący Volkswagena – ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca usytuowanego prostopadle do jezdni. Z tyłu pojazdu
zamontowane są radarowe czujniki monitorujące obszar za pojazdem i obok niego; stanowią one uzupełnienie czujników ultradźwiękowych, które są elementem asystenta parkowania. System ułatwiający wyjazd tyłem „zauważa” to, czego ze swojego miejsca nie może widzieć kierowca. Jeśli system dostrzeże samochód zbliżający się z boku za autem, z
wyprzedzeniem ostrzeże o tym kierowcę. Jeśli ten nie zareaguje, auto może zostać automatycznie przyhamowane. Dzięki temu można uniknąć wypadku lub co najmniej zmniejszyć jego skutki.

System ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkingowego jest oferowany razem z czujnikiem Blind Spot. Czujnik ten wspiera kierowcę nie tylko wtedy, gdy manewruje on na parkingu, lecz również podczas jazdy. Już w trakcie nauki jazdy młodych kierowców szkoli się, aby przed zmianą pasa ruchu obejrzeli się i upewnili, że z tyłu w tzw. martwym polu widzenia lusterek nie znajduje się inny samochód. Właśnie w takiej sytuacji bardzo
przydaje się czujnik Blind Spot. Czujniki radarowe monitorują obszar za samochodem i obok niego rozpoznając (w ramach swoich możliwości) obiekty znajdujące się w odległości do 20 metrów. Czujnik Blind Spot działa, gdy samochód porusza się z prędkością większą niż 15 km/h i ostrzega kierowcę przed obecnością innego pojazdu w krytycznym obszarze – w lusterku zewnętrznym zapala się wtedy dioda LED. Zapalona dioda w odpowiednim lusterku zewnętrznym zwraca uwagę kierowcy na potencjalne niebezpieczeństwo. Jeśli mimo to włączy on kierunkowskaz, dioda zacznie mrugać jeszcze mocniejszym światłem
ostrzegając przed zbliżającym się z tyłu pojazdem. Blind Spot w połączeniu z oferowanym w opcji systemem Lane Assist na niebezpieczne sytuacje reaguje również inicjując lekki ruch kierownicy w odpowiednim kierunku oraz powodując jej drgania – dzięki temu kierowca
otrzymuje jeszcze wyraźniejsze ostrzeżenie. Zależnie od rodzaju samochodu kierownica może odchylać się lekko, kierując pojazd w bezpieczną stronę. Kierowca w każdej chwili jest w stanie przerwać działanie systemu Lane Assist odchylając mocniej kierownicę w pożądaną
przez niego stronę. Kierowca nie zostaje zwolniony z obowiązku świadomego panowania nad pojazdem.

W skrócie – historia systemów asystujących ułatwiających parkowanie
1997 r. – pierwszy system wykorzystujący czujniki ultradźwiękowe w
tylnym zderzaku
2005 r. – czujniki z przodu i z tyłu
2006 r. – pierwszy na świecie system ułatwiający parkowanie (Park Assist)
2008 r. – pierwsze zastosowanie sytemu Rear View
2010 r. – pierwsze zastosowanie systemu Area View monitorującego
otoczenie samochodu
2010 r. – optyczny system parkowania (OPS)
2010 r. – Park Assist 2.0
2012 r. – system OPS 360 stopni
2012 r. – Park Assist 2.0 ułatwiający parkowanie prostopadle do jezdni
2014 r. – system ułatwiający wyjazd tyłem z miejsca parkingowego
2014 r. – czujnik Blind Spot
2014 r. – Area View drugiej generacji
2015 r. – Park Assist 3.0

O marce Volkswagen: „Przyszłość bliżej Ciebie”
Marka Volkswagen Samochody Osobowe jest obecna na ponad 150 rynkach na całym świecie, produkując samochody w ponad 50 fabrykach, w 14 krajach. W 2017 roku Volkswagen wyprodukował ponad sześć milionów samochodów, w tym najpopularniejsze modele jak Golf, Tiguan, Jetta czy Passat. Aktualnie Volkswagen zatrudnia 198.000 pracowników na całym świecie. Marka posiada także ponad 7.700 punktów
dealerskich, w których pracuje 74.000 osób. Volkswagen konsekwentnie napędza rozwój motoryzacji. Pojazdy elektryczne, inteligentna mobilność oraz cyfrowa przemiana to główne punkty strategii marki na przyszłość.