Dakar 2017: zespół Petronas De Rooy IVECO wyrusza do Ameryki Południowej, aby bronić historycznego zwycięstwa z 2016 roku

Zespół PETRONAS De Rooy IVECO weźmie udział w edycji 2017 Rajdu Dakar, wystawiając trzy samochody ciężarowe, w tym jednego IVECO Powerstar 4×4 i dwa IVECO Trakker 4×4.

Szef zespołu Gerard De Rooy wraz z pilotem Moi Torralardona wystartują samochodem IVECO Powerstar. Ton van Genugten i jego pilot Anton van Limpt, którzy w rajdzie Dakar 2016 zajęli znakomite 5. miejsce, pojadą IVECO Trakker, natomiast kierowcami drugiego Trakkera stanowiącego wóz wsparcia będą Wuf van Ginkel i Bert van Donkelaar.

Turyn, 30 grudnia 2016 r.

Już siódmy rok z rzędu IVECO będzie oficjalnym sponsorem zespołu PETRONAS De Rooy IVECO, któremu dostarczy pojazdy, silniki i części zamienne. Jest to kontynuacja współpracy, w ramach której w ciągu ostatnich kliku lat zespół odniósł już szereg ważnych zwycięstw.

IVECO Powerstar 4×4 i dwa Trakkery 4×4 będą przedzierały się przez bezdroża edycji 2017 tego wytrzymałościowego rajdu pojazdów terenowych. Ciężarówki są wyposażone w silniki IVECO Cursor 13 o mocy do 900 KM, przygotowane na rajd specjalnie przez FPT Industrial, czyli dział CNH Industrial odpowiedzialny za zespoły napędowe. Zespół PETRONAS De Rooy IVECO dysponuje także siedmioma dodatkowymi pojazdami wsparcia, w tym sześcioma Trakkerami i jednym Daily.

Dakar 2017 zapowiada się jako wyjątkowo trudny rajd, w którym wezmą udział doskonale przygotowani i zawzięci rywale: 39. edycja tego najsłynniejszego rajdu świata zostanie ponownie rozegrana w Ameryce Południowej. 2 stycznia zawodnicy wyruszą z Asunción w Paragwaju. Trasa wiodąca przez Paragwaj, Boliwię i Argentynę liczy ponad 9 tysięcy kilometrów, a metę wyznaczono w Buenos Aires, dokąd pojazdy powinny dotrzeć 14 stycznia. 24 i 25 listopada wszyscy europejscy uczestnicy wyruszyli z portu w Hawrze w rejs, który potrwa około miesiąca.

Pierre Lahutte, Prezes Marki IVECO, powiedział: „Mamy nadzieję, że uda nam się powtórzyć wspaniały sukces z tegorocznej edycji, w której IVECO zdominował Dakar jako jedna z pięciu najbardziej liczących się marek w pierwszej dziesiątce. Jesteśmy pewni, że możemy liczyć na znakomitą niezawodność naszych samochodów ciężarowych na szlaku, dzięki którym kierowcy z zespołu zaprezentują się z jak najlepszej strony”.

Zespół PETRONAS De Rooy IVECO jest gotowy

Po fantastycznym występie w 2016 roku zespół PETRONAS De Rooy IVECO zregenerował siły i znów jest gotowy do walki. Dwaj kierowcy, Gerard de Rooy i Ton van Genugten, chętnie podejmą wyzwanie przy cennym wsparciu Wufa van Ginkela.

Gerard de Rooy, który zasiądzie za kierownicą IVECO Powerstar z kabiną sypialną, jest doświadczonym kierowcą — wielokrotnie dał pokaz swoich wyjątkowych umiejętności, odnosząc pamiętne zwycięstwa w edycjach 2012 i 2016 Rajdu Dakar. Towarzyszy mu hiszpański pilot Moi Torrallardona — doświadczony nawigator, który w tym wyścigu współpracował już z wieloma słynnymi kierowcami. Holendersko-hiszpański tandem wystąpił wspólnie po raz pierwszy w Rajdzie Maroka w 2015 roku. W IVECO Powerstar będzie podróżował także mechanik Darek Rodewald, odpowiadający za zapewnienie wsparcia technicznego w czasie całego rajdu.

Drugiego IVECO Trakkera z kabiną dzienną poprowadzi Ton van Genugten, zawodowy kierowca ciężarówek. Tym razem jego misją jest odniesienie sukcesu w rajdzie. Van Genugten zadebiutował w doskonałym stylu w ubiegłym roku właśnie za kierownicą IVECO Trakkera, zajmując piąte miejsce w klasyfikacji ogólnej. W 2017 roku ma on nadzieję, że dorówna osiągnięciami swojemu koledze z zespołu, de Rooyowi. Jego stałym pilotem — od ubiegłego roku także w rajdzie Dakar — jest Anton van Limpt. Van Genugtena będzie też wspomagał podróżujący razem z nim Bernard der Kinderen, wieloletni mechanik zespołu De Rooy.

Kierowcą drugiego Trakkera będzie Wuf van Ginkel. To jego dziewicza wyprawa z IVECO, w trakcie której ma on zapewniać szybką pomoc na trasie, polegającą przede wszystkim na dostarczaniu części zamiennych. Jego towarzyszami będą pilot Erik Kofman i mechanik Bert van Donkelaar.
Technicznymi sponsorami zespołu będą firmy Sparco oraz FPT Industrial, czyli dział CNH Industrial odpowiedzialny za projektowanie i produkcję silników do pojazdów szosowych i terenowych oraz agregatów prądotwórczych, a także mostów napędowych i przekładni.

W rajdzie Dakar 2017 IVECO może także liczyć na wsparcie jednego ze swoich wieloletnich partnerów, którym jest firma PETRONAS Lubricants. Jako sponsor tytularny oraz pierwszy partner techniczny, będzie ona dostarczać oleje i płyny eksploatacyjne do pojazdów rajdowych i serwisowych zespołu PETRONAS De Rooy IVECO Team. Wśród sponsorów jest także OK Trucks, firma zajmująca się obrotem samochodami używanymi z certyfikatami IVECO.

Gerard De Rooy nie obawia się podjąć wyzwania: „Zapowiada się ciężka rywalizacja, ale zespół jest do niej gotowy. Przeprowadziliśmy staranne przygotowania, a nasze pojazdy słynące z niezawodności zdążyły już udowodnić, że poradzą sobie z najtrudniejszymi warunkami, z jakimi można się spotkać na Rajdzie Dakar. Wszyscy w zespole mamy duże doświadczenie i nie możemy się już doczekać, aby przetestować nasze umiejętności i możliwości ciężarówek. W naszej naturze leży przekraczanie granic uznawanych za niemożliwe do pokonania — pod tym względem wiele łączy nas z IVECO”.

Federico Villagra, kierowca noszący przydomek „El Coyote”, który odniósł niespodziewany sukces w edycji 2016, znów wystartuje samochodem IVECO Powerstar na czele argentyńskiego zespołu z apetytem na pierwsze miejsce na mecie.

Pojazdy w rajdzie

IVECO Trakker jest zaprojektowany pod kątem sprostania nawet najbardziej ekstremalnym warunkom terenowym. Samochód oferowany w wersjach od 18- do 72-tonowej stanowi idealne połączenie solidności i niezawodności, a także wyjątkowego komfortu dzięki nowym kabinom Stralis Active Day i Active Time. Samochody Trakker, dostępne w wersjach z kierownicą po lewej lub prawej stronie, silnikami IVECO Cursor 13 oraz dwoma rodzajami kabiny (Hi-Land i Hi-Track), mogą być dostosowywane w szerokim zakresie do różnej specyfiki eksploatacji. Obydwie wersje występują w konfiguracjach 4×2, 4×4, 6×4, 6×6 i 8×8, z silnikami o mocy od 310 do 500 KM. Ciągniki siodłowe są dostępne z podwoziem 4×2, 4×4, 6×4 i 6×6 oraz silnikami o mocy od 360 do 500 KM. W zależności od przewidywanych warunków eksploatacji — z przewagą jazdy w ciężkim terenie lub jazdy szosowej — Trakker może być wyposażony w elementy optymalizujące ładowność i zużycie paliwa.

24 i 25 listopada w Hawrze na północy Francji samochody IVECO oraz ich europejska konkurencja wraz z wozami pomocy technicznej, wsparcia logistycznego i pojazdami dziennikarzy, zostały załadowane na statek. Od 2009 roku proces załadunku pojazdów na statek w drugim pod względem wielkości francuskim porcie jest ważnym rytuałem, mającym wręcz rangę pierwszego etapu rajdu. Wydarzenie to jest także rzadką okazją do obejrzenia pojazdów w atmosferze, która już za miesiąc, po przekroczeniu Atlantyku i dotarciu do Ameryki Południowej, ulegnie diametralnej zmianie.

Aktualne informacje można znaleźć na stronie www.iveco.com/dakar

Iveco zadba o to, aby fani mieli dostęp do aktualnych informacji przez cały czas trwania rajdu na stronie www.iveco.com/dakar. Zamieszczane tam codzienne relacje z Ameryki Południowej będą układały się w opowieść o najtrudniejszym i najbardziej wymagającym rajdzie terenowym świata. Na stronie internetowej (w języku angielskim i hiszpańskim) codziennie będą zamieszczane aktualne wyniki zespołu PETRONAS De Rooy IVECO oraz dane dotyczące uzyskanych osiągów, a także materiały multimedialne przesyłane bezpośrednio z trasy rajdu. Konta zespołu w mediach społecznościowych również będą aktualizowane codziennie. Fani znajdą tam najnowsze informacje, a także raporty, filmy i zdjęcia.

IVECO Szeroki asortyment produktów marki obejmuje modele Daily w segmencie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej od 3 do 7 ton, Eurocargo w segmencie od 6 do 18 ton, a także Trakker (przeznaczone do eksploatacji poza drogami utwardzonymi) i Stralis w segmencie powyżej 18 ton. Ponadto — pod marką IVECO Astra — firma produkuje pojazdy przeznaczone do eksploatacji poza utwardzonymi drogami, wywrotki na podwoziu sztywnym i przegubowym oraz pojazdy specjalistyczne.

IVECO zatrudnia na całym świecie prawie 21 000 pracowników. Firma zarządza zakładami produkcyjnymi w siedmiu krajach w Europie, Azji, Afryce, Oceanii i Ameryce Łacińskiej, gdzie wytwarzane są pojazdy wyposażone w najnowsze i najbardziej zaawansowane technologie. 4200 salonów sprzedaży i stacji obsługi w ponad 160 krajach gwarantuje wsparcie techniczne niezależnie od tego, w którym miejscu na świecie eksploatowany jest pojazd Iveco.

Więcej informacji o firmie IVECO: www.iveco.com
Więcej informacji o grupie CNH Industrial: www.cnhindustrial.com