Coraz więcej Mercedesa

Mercedes-Benz kontynuuje rynkowy rozwój – w lutym firma dostarczyła na całym świecie 120 270 samochodów, o niemal 15% więcej niż przed rokiem. W Polsce trójramienna gwiazda jest najchętniej wybieraną marką samochodów premium.

W lutym zarejestrowano w Polsce 672 nowe, osobowe Mercedesy, o prawie 45% więcej niż w analogicznym miesiącu ub.roku (styczeń-luty: 1 188 szt., +42%).

W Europie nowe Mercedesy odebrało w lutym 50 550 klientów (+17%), w tym 17 494 w Niemczech (+6%), gdzie marka sprzedaje najwięcej aut na Starym Kontynencie i niezmiennie pozostaje liderem segmentu premium. Na drugim co do wielkości europejskim rynku, w Wlk.Brytanii, liczba dostaw wzrosła o 19,5%. Wzrosty osiągnięto również w Hiszpanii (+40%), Szwecji (+35%) oraz w Belgii (+36,5%).

W regionie NAFTA sprzedano 26 747 nowych Mercedesów (+6%), a rekordową sprzedaż odnotowano w USA, Kanadzie i Meksyku. W USA dostarczono 23 616 aut (+4,5%).

W regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż Mercedes-Benz wzrosła o 15,5%, do 37 992 szt. Rekordowy popyt zanotowano w Chinach (19 979 egz., +14%), w Japonii (5 240, +4%) oraz w Rosji (+16,5%).

Nie słabnie popularność kompaktowych Mercedesów – w lutym na ich zakup zdecydowało się 35 159 odbiorców (+25%). Pod koniec marca w salonach pojawi się piąty członek gamy kompaktowych modeli, CLA Shooting Brake.

Wysokim wzięciem cieszy się Klasa C w wersjach sedan i kombi. W ciągu pierwszych dwóch miesięcy br. model znalazł 63 878 nabywców (+59%).

Sprzedaż SUV’ów wzrosła w ub.miesiącu o 31%. Na zakup Klasy G zdecydowało się o 18% więcej odbiorców niż przed rokiem.

Także nowa generacja smarta cieszy się rosnącą popularnością – w lutym model padł wyborem 8 303 nabywców (+13%). Istotne wzrosty odnotowano na jego największych rynkach, w Niemczech (+33%) i we Włoszech (+45%).

źródło: Daimler

AUTOR:  WNP.PL (AG)