Bosch utrzymuje silną pozycję w Polsce

Dobrą sytuację firmy w Polsce potwierdza wzrost obrotów wyższy niż wzrost rynku w głównych obszarach działalności, czyli w branży budowlanej oraz przemyśle samochodowym. W 2014 r. obrót wyniósł ponad 2,6 mld zł, przekraczając poziom ubiegłoroczny o 6,4%. W 2014 r. Grupa Bosch zainwestowała w Polsce 22,3 mln zł. Zostały one przeznaczone na rozbudowę linii produkcyjnych w fabryce układów hamulcowych w Mirkowie oraz na inwestycje infrastrukturalne w centrali w Warszawie. Przedsiębiorstwo zatrudnia w Polsce prawie 1 tys. osób .

Pozycję firmy w Polsce , podczas dorocznego spotkania, przedstawiła Krystyna Boczkowska, prezes Robert Bosch sp. z o.o. oraz reprezentantka Grupy Bosch w kraju. Pani prezes, stwierdziła m.in. że ważnym elementem strategii rozwoju działu części samochodowych jest rozbudowa sieci autoryzowanych warsztatów, działającej pod markami Bosch Service i Auto Crew. Obecnie należy do niej prawie 400 warsztatów samochodowych.

Od roku 2012, fabryka układów hamulcowych w Mirkowie, we współpracy z technikum Lotnicze Zakłady Naukowe realizuje program dualnego systemu nauczania w klasie technik-mechatronik, którym objętych jest 25 uczniów.

Początek roku był dla Boscha udany. Z uwzględnieniem spółek BSH oraz Automotive Steering obroty wzrosły o ok. 13%. Prognozowany jest wzrost w całym roku do ok. 5%. Celem jest zwiększenie elastyczności i tempa działania przedsiębiorstwa, które staną się bazą dla dalszego rozwoju strategicznego.

Prognozuje się również dalszy wzrost wolumenu produkcji w fabryce układów hamulcowych Bosch we Wrocławiu. Od roku 2012 fabryka ta systematycznie zwiększa produkcję zespołów mocy z 1,5 mln szt. do 2 mln szt. w 2014 r. Dynamiczny rozwój jest wynikiem dużego popytu na produkty w segmencie układów wspomagania siły hamowania Boscha. W 2015 r. ma nastąpić kolejny wzrost wolumenu produkcji, do 2,3 mln szt.

W 2013 r. w zakładzie było zatrudnionych 435 osób, a na koniec br. Bosch planuje, że w zakładzie będzie pracować 556 osób.
Kontynuowane są inwestycje w dalszy rozwój fabryki, a zwłaszcza w park maszynowy. Główna część zaplanowanych nakładów przekazana bedzie na nowe linie, w szczególności maszyny i urządzenia takie jak cztero- wrzecionowe centrum obróbcze, nowa linia montażowa Tie Rod 4 Single oraz urządzenia testowo-pomiarowe w laboratorium działu badań i rozwoju.

Podstawą obecnego i przyszłego wzrostu jest solidne i zdywersyfikowane portfolio klientów, do którego zaliczają się: BMW, Citroen, Fiat, Ford, Nissan, Opel, Peugeot, Porsche, Renault, Suzuki, Toyota i Tesla.

Zakład Boscha we Wrocławiu rozwija się pod względem zatrudnienia i wielkości produkcji. W zeszłym roku przejęto projektowanie konwencjonalnych zespołów mocy oraz testy wytrzymałościowe. Dodatkowo w zakładzie jest teraz dział odpowiedzialny za dostawy części zamiennych dla wszystkich klientów działu Actuation Bosch na całym świecie. W związku z tym przeniesiono do Wrocławia produkcję krótkich serii zespołów mocy z Moulins we Francji oraz korektorów siły hamowania z Campinas w Brazylii.

Do roku 2019 Bosch planuje przeszło dwukrotne zwiększanie wolumenu produkcji do 4,6 mln zespołów mocy. Tak dobre perspektywy rozwoju zawdzięczamy głównie najnowszej generacji układów wspomagania siły hamowania Tie Rod 4 Single, przeznaczonych dla segmentu mniejszych samochodów.

źródło: Bosch

AUTOR:  WNP.PL (AG)