Bosch umacnia segment samochodów użytkowych i pojazdów off-road

28 lipca 2016

Gdy kilka lat temu zarząd Bosch intensywnie analizował nowe strategiczne obszary działalności, dział Commercial Vehicle & Off-Road (CVO) wydawał się początkowo jedynie obiecującym pomysłem. Badania rynkowe wykazały jednak, że ma on znacznie większy potencjał.

Segment ten – obejmujący samochody ciężarowe, maszyny budowlane o mocy 4000 KM, wózki widłowe, a nawet żniwiarki – kryje w sobie miliardowy potencjał wzrostu, którego do tej pory Bosch nie mógł w pełni wykorzystać ze względu na swoją strukturę organizacyjną. Działy branżowe, mające swoje cele i zadania, w większości nie były w stanie przygotować dla klientów CVO oferty w pełni dostosowanej do ich potrzeb.

Właśnie dlatego na początku tego roku utworzono nową jednostkę organizacyjną dedykowaną segmentowi Commercial Vehicle & Off-Road. Uwaga jej pracowników skoncentrowana jest nie tylko na dużych klientach, lecz na tym, by objąć zasięgiem prowadzonej działalności wszystkich klientów danego obszaru, z uwzględnieniem firm małych.

Jako nowa jednostka sektora Mobility Solutions tylko częściowo jesteśmy związani z dotychczasowymi strukturami. Stanowimy raczej organizację handlową ze zintegrowanym obszarem rozwoju systemów, która ściśle współpracuje ze wszystkimi działami branżowymi – mówi prezes działu, Johannes-Jörg Rüger.

Jako organizacja interdyscyplinarna CVO będzie w stanie zaoferować klientowi kompleksowe rozwiązania. Nie wystarczy już dostarczać producentom maszyn rolniczych samych wtryskiwaczy do Diesla, ponieważ potrzebują oni także kolorowych wyświetlaczy lub czujników na potrzeby układów wspomagających. W przyszłości każdy klient będzie mógł zwrócić się do jednego partnera kontaktowego, który przedstawi kompletną paletę produktów Bosch. W segmencie samochodów osobowych nie jest to żadna nowość. Tacy producenci jak Daimler czy VW mają własnych pełnomocników ds. sprzedaży.

CVO nie jest jednak typową organizacją handlową, ponieważ w jej ramach prowadzone są także prace nad rozwojem systemów.

Mogą to być produkty z segmentu samochodów osobowych, np. kamera stereowizyjna, którą wspólnie z innymi działami branżowymi adaptujemy na potrzeby rynku samochodów użytkowych, ale mogą to być także własne produkty – wyjaśnia Anton Beer, dyrektor marketingu w spółce CVO. – Szczególnie obszary rozwoju związane z tematami integracji samochodów z internetem i zautomatyzowanej jazdy obiecują interesujące synergie z segmentem samochodów osobowych, a w konsekwencji spory wzrost obrotów.