Bosch na IAA 2018: samochody użytkowe źródłem sukcesu

W tym roku sektor Bosch Mobility Solutions ma zwiększyć obroty o 4%, co zapewni mu dwukrotnie wyższy wzrost w porównaniu do produkcji przemysłu motoryzacyjnego. Jedna czwarta obrotów Bosch pochodzi ze sprzedaży technologii do samochodów użytkowych – od vanów po 40-tonowe samochody ciężarowe.

Działalność w obszarze rozwiązań dla samochodów ciężarowych i specjalistycznych rozwija się szczególnie szybko – w tempie od 7% do 8%. Bosch jest aktywny na tym rozwijającym się rynku. W 2017 roku sprzedaż samochodów ciężarowych wzrosła o blisko 8% w Chinach, 18% w Stanach Zjednoczonych i 45% w Indiach (źródło: VDA).

Głównym czynnikiem wzrostu jest segment układów napędowych do samochodów użytkowych. Globalna sprzedaż układów wtryskowych do silników Diesla zwiększyła się o jedną trzecią tylko w 2017 roku, a w jeszcze szybszym tempie rosła w Chinach. W nadchodzących latach sprzedaż ustabilizuje się na wysokim poziomie. Bosch zatrudnia 2 600 inżynierów, którzy zajmują się koncepcjami napędowymi dla przyszłych samochodów ciężarowych. Pod koniec roku sektor Mobility Solutions będzie zatrudniał ponad 54 500 pracowników w działach badawczo-rozwojowych – o 5 000 więcej niż na początku tego roku.

Ochrona klimatu, zanieczyszczenie powietrza, urbanizacja, niedobór kierowców: branża logistyczna musi się zmierzyć z wieloma poważnymi wyzwaniami. Dodatkowo spodziewane jest zwiększenie natężenia transportu drogowego o kolejne 50% do roku 2040 (źródło: Shell).

„Jednym z najpilniejszych problemów polityki transportowej w świetle zwiększającego się natężenia transportu drogowego są możliwości działań mające na celu zminimalizowanie wpływu transportu na środowisko, ludzi i sieć dróg – powiedział dr Rolf Bulander, prezes sektora Mobility Solutions w spółce Robert Bosch GmbH.”

Bosch dysponuje rozwiązaniami technologicznymi, nie tylko tymi, które dotyczą optymalizacji układów napędowych – niektóre z nich to usługi zintegrowane, które wykraczają poza kwestie związane z konstrukcją pojazdów. „

Chcemy, aby samochody ciężarowe przewoziły ciężary, a nie były ciężarem dla innych – mówi Bulander. Wizja Bosch: zero emisji, zero wypadków i zero stresu – tak powinien wyglądać transport drogowy w przyszłości. Droga do osiągnięcia tego celu wiedzie poprzez elektryfikację, automatyzację oraz integrację samochodów użytkowych z internetem.

Źródło: www.warsztat.pl