Borgward rośnie w siłę. Marka podkupuje szefa designu Mini

Anders Warming, szef projektanów Mini, opuścił niedawno BMW Group. Okazało się, że Duńczyk przejdzie do Borgwarda. Ma pomóc marce odbudować dawną pozycję

Anders Warming odpowiada m.in. za Mini Countryman, Paceman, Cabrio, Clubman oraz trzecią generację kultowego Coopera. W tym roku duński projektant postanowił poszukać nowych wyzwań. Odszedł z BMW i przeszedł do Borgwarda. Warming ma pomóc marce powrócić z motoryzacyjnych zaświatów i podbić rynki całego świata.

Zadanie o tyle ambitne, że zarząd Borgwarda planuje sprzedawać już w 2025 około 1,6 miliona samochodów rocznie.

Powrót legendarnej marki

Marka Borgward zniknęła z rynku już przeszło 50 lat temu, w 1962 roku. Niemcy powrócili triumfalnie we Frankfurcie z zupełnie nowym samochodem. Zgodnie z obowiązującą w motoryzacji modą, był to SUV o nazwie BX7. W Genewie marka uzupełniła swoją ofertę o dwa mniejsze modele: BX5 oraz BX6 TS. Również z szeroko pojętego segmentu SUV-ów i crossoverów.

Produkcja BX-7 ma ruszyć już w najbliższych tygodniach, a SUV trafi do pierwszych klientów jeszcze w tym roku. Najważniejszym rynkiem zbytu dla Borgwarda mają być Chiny. To właśnie w Państwie Środka Niemcy rozpoczną sprzedaż. Następne w kolejce są Indie, Republika Południowej Afryki i Rosja.

Kiedy Borgward powróci na Stary Kontynent? Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem, to już w 2017 roku.

Źródło: www.moto.pl