Blisko 13 tys. aut Toyoty w Polsce do serwisu

Toyota od lat uchodzi za producenta praktycznie bezawaryjnych samochodów. Niestety nawet im czasami zdarzają się wpadki. Japońska firma ogłosiła, że do naprawy będzie musiało pojechać około 13 tys. sztuk najpopularniejszych modeli.

Jeden ze światowych gigantów motoryzacyjnych, Toyota, ujawnia szczegóły dotyczące ostatniej akcji przywoławczej. Na skutek niewystarczającej twardości powierzchniowej zębów wielowypustu może dojść do powstania luzu połączenia wału końcowego z przekładnią kierowniczą w układzie kierowniczym z elektrycznym wspomaganiem. Przy częstym obciążaniu kierownicy w położeniu skrajnym, przy niskiej prędkości jazdy, może z czasem pojawić się nadmierny luz kierownicy wpływający na poprawność kierowania pojazdem.

Problem dotyczy Toyoty Corolli wyprodukowanej w Japonii od 6 czerwca 2001 r. do 31 marca 2004 r., egzemplarzy modelu Avensis wyprodukowanych w Wielkiej Brytanii od 21 sierpnia 2002 r. do 14 października 2008 r. oraz Priusów wyprodukowanych w Japonii od 4 czerwca 2003 r. do 27 marca 2009 r.

Dodatkowo niektóre egzemplarze Toyoty Prius wyprodukowane od 23 lipca 2003 r. do 27 marca 2009 r., od 4 września 2003 r. do 4 września 2003 r. oraz od 18 października 2004 r. do 23 marca 2009 r. objęte są inną akcją przywoławczą. Samochody te są wyposażone w układ chłodzenia zespołu napędowego, w skład którego wchodzi pompa obiegowa napędzana silnikiem elektrycznym. W niektórych przypadkach uzwojenie silnika elektrycznego pompy może być zarysowane w wyniku procesu produkcyjnego u podwykonawcy. W miejscach zarysowań może pojawić się korozja lub przerwanie, co może doprowadzić do wyłączenia pompy oraz zapalenia się szeregu lampek ostrzegawczych na tablicy wskaźników pojazdu.

Łącznia na rynku polskim pierwszą z wymienionych kampanii naprawczych objętych jest 12 736 samochodów, a drugą 182 pojazdy. Lista ich numerów VIN dostępna jest na stronie internetowej UOKiK-u.

tb/moto.wp.pl