Bestsellery na rynku niemieckim

Na rynku niemieckim rodzime marki spod znaku Volkswagena, Audi czy Mercedesa cieszą się aktualnie największym wzięciem wśród kupujących. Model którego producenta zajmuje pierwsze miejsce w rankingu popularności AD 2014?

W okresie od stycznia do końca listopada – a już z całą pewnością można powiedzieć, że i w całym roku kalendarzowym AD 2014 – najchętniej kupowanym modelem na rynku nowych osobówek w Niemczech jestVolkswagen Golf. Kompakt z Wolfsburga uzyskał jak na razie wynik na poziomie łącznie 235 600 egzemplarzy. W swoim segmencie rynkowym Golfa legitymuje się udziałem wynoszącym prawie 32%!

Drugi w kolejności model na liście przebojów w Niemczech to również reprezentant tej samej marki – czyliVolkswagen Passat (66 600 rejestracji). Jednak w przeciwieństwie do Golfa, Passat nie może być jeszcze na 100% pewny utrzymania zajmowanej pozycji do końca roku. Dlaczego? Otóż dlatego, że na zderzaku siedzi mu koncernowy brat z segmentu B. To Volkswagen Polo, na którego postawiło nad Renem prawie 64 000 klientów.

Jak więc widać, na niemieckim moto-rynku do samego końca toczyć się będzie ostra rywalizacja o to, który model ze stajni Volkswagena zajmie ostatecznie drugie miejsce w rankingach rejestracyjnych. Blisko czoła peletonu jest ponadto Audi A3 oraz Volkswagen Tiguan. Oba wspomniane modele – dzięki wynikom na poziomie 61 100 oraz 57 700 egzemplarzy – do końca listopada plasowały się odpowiednio na pozycji czwartej oraz piątej.

Natomiast najwyżej notowanym na rynku niemieckim modelem osobowym, który nie reprezentuje żadnej z marek Grupy Volkswagen, jest Mercedes Klasy C. Limuzyna spod znaku srebrnej gwiazdy uzyskała do końca listopada wynik łącznie ponad 54 700 egzemplarzy i ma sporą szansę utrzymać zajmowaną pozycję w rankingu na koniec całego roku kalendarzowego.

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar