AutoEvent 2012…..Na piotrkowskiej w Łodzi….

AutoEvent 2012

W dniach 18-20 czerwca br. ul. Piotrkowska oraz Instytut Europejski w Łodzi zostały zdominowane przez uczestników VIII edycji Konferencji Przemysłu Motoryzacyjnego AutoEvent 2012.

Już od południa w poniedziałek 18 czerwca na dziedziniec Instytutu zaczęły zjeżdżać samochody z napędami alternatywnymi, które stanowiły eksponaty dwudniowej wystawy pojazdów z napędami gazowymi, hybrydowymi i czysto elektrycznymi. Również wystawcy produktów i usług zaczęli rozstawiać swoje stoiska.

AutoEvent 2012
 

Mimo, że oficjalne rozpoczęcie AutoEventu 2012 miało miejsce dnia następnego (19.06), to w wieczór poprzedzający odbyło się nieformalne, kilkugodzinne spotkanie na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Podczas tego spotkania zaprezentowano kondycję i – co ważne – możliwości inwestycyjne Strefy. Po prezentacji była okazja do bliższego poznania się zaproszonych gości. Przy piwie i grillu spotkanie trwało do późnych godzin nocnych.

Składowymi elementami tegorocznego AutoEventu były takie wydarzenia jak:

  • wspomniany Wieczór Strefowy, czyli spotkanie na terenie Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – gospodarza wieczoru,
  • merytoryczna konferencja,
  • wystawa samochodów elektrycznych,
  • wystawa produktów firm z sektora Automotive,
  • spotkania kooperacyjne B2B oraz
  • bankiet wieczorny w stylu „garden party”.

Oficjalne otwarcie konferencji nastąpiło 19 czerwca o godz. 9.10, w którym udział wzięli m.in.

  • Pan Marek Cieślak, Wiceprezydent Miasta Łodzi,
  •  Pan Witold Stępień, Marszałek Województwa Łódzkiego,
  • Pan Tomasz Sadzyński, Prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz
  • Pan Roman Kantorski, Prezes Polskiej Izby Motoryzacji

 Uczestników spotkania swoją obecnością zaszczycili również Pani Grażyna Henclewska, Minister z Ministerstwa Gospodarki oraz Sławomir Majman, Prezes Zarządu Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych, którzy wystąpili z referatami otwarcia.

Kolejne godziny konferencji to szereg prelekcji i paneli dyskusyjnych dotyczących szerokopojętego sektora Automotive. Tematy poruszane podczas dwudniowej konferencji dotyczyły m.in. inwestycji w branży Automotive, szans i zagrożeń dla sektora motoryzacyjnego w Polsce i Unii Europejskiej, rozwoju technologii napędów alternatywnych oraz infrastruktury, zmian w prawie pracy oraz polityki zakupowej.

„Jedziemy z prądem”

   
   
   

Wystawa samochodów elektrycznych adresowana była do społeczeństwa, mieszkańców Łodzi i mediów. W wydarzeniu udział wzięły takie marki i firmy jak: Opel, Peugeot, Toyota, EVconvert, Melex, Volkswagen, ZNTK Radom (Elipsa) oraz gazeo.pl.

Podczas wystawy zaprezentowany został również Formula Student Electric Car – samochód municHMotorsport sponsorowany przez KS Group (KS Enginering i KS Automotive). Ten wyścigowy bolid zbudowanym został przez municHMotorsport Team der Hochschule München w roku 2011. Zasięg około 22 km – najdłuższy dystans na wyścigu. Prędkość maksymalna z aktualnym przełożeniem 130 km/h. Przyśpieszenie – 4 sekundy do 100 km/h.

Celem wystawy było przedstawienie nowoczesnych, ekologicznych rozwiązań technicznych i technologicznych w motoryzacji oraz rozwiązań dla rozwoju e-mobilności w innych krajach europejskich.

Wystawa ta była już trzecią z kolei, w której organizację zaangażowana była Polska Izba Motoryzacji. Pierwsza miała miejsce podczas ubiegłorocznego AutoEventu w Katowicach, a druga – 11 września 2011 r. w Warszawie na Placu Trzech Krzyży, przed Ministerstwem Gospodarki.

Podczas wystawy była możliwość przeprowadzenia rozmów z przedstawicielami takich firm jakm.in. : Toyota Motor Poland, General Motors, Volkswagen Poznań, Melex, Solaris Bus&Coach, PricewatershouseCoopers oraz Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych i Ministerstwa Gospodarki.

„AutoEvent Garden Party”

KS AUTOMOTIVE i WORK SERVICE to sponsorzy tegorocznego bankietu w stylu „garden party” – impreza miała miejsce w ogrodzie na tyłach Instytutu Europejskiego. Główną atrakcją był występ zespołu „Poparzeni Kawą Trzy”, składającego się z dziennikarzy radiowo – telewizyjnych. Ponadto uczestnicy mogli skorzystać z atrakcji związanych z piłką nożną – grą w popularne piłkarzyki czy też spróbować sił swojego uderzenia na automacie.

Plebiscyty 2012 – deszcz nagród

Wzorem lat ubiegłych również w tym roku zostały rozstrzygnięte plebiscyty w kategoriach „Menedżer Roku” oraz „Inwestycja Roku”.

Przypomnijmy, że w kategorii „Inwestycja Roku” biorą udział inwestycje z roku, którego dotyczy edycja konkursu bez względu na formę własności, formę prawną czy pochodzenie kapitału. Z kolei w kategorii „Menedżer Roku” udział biorą osoby reprezentujące wyłącznie najwyższy szczebel zarządzania a kierowane przez nie firmy muszą wykazywać rentowność w ostatnich dwóch latach (2010 i 2011 r.)

W tym roku nagrodę w kategorii „Menedżer Roku 2011” za wieloletni i konsekwentny wkład w rozwój polskiego sektora przemysłu motoryzacyjnego został przyznany Panom: Jerzemu Cieślarowi, Cezaremu Gorczycy i Piotrowi Kubiakowi z firmy Zakłady Metalowe „POSTĘP”.

 

Te trzy osoby dbają o ciągły i dynamiczny rozwój, mimo okresu kryzysowego w latach 2009-2010.  Zakłady Metalowe „POSTĘP” to spółka o typowo polskim  kapitale, która notuje ciągły wzrost i zdobywa nowych klientów. Firma jest jednym z głównych graczy na polskim i europejskim rynku w obszarze dostaw elementów metalowych zarówno dla klientów OEM jak i dużych koncernów.

Kolejna nagroda w kategorii „Inwestycja Roku 2011” za inwestycję w rozwój innowacyjnej produkcji elektronicznych układów kierowniczych (ESP), trafiła do firmy Nexteer Automotive Poland. Nagrodę z rąk Pana Andreasa Siedlaczka
z KS AUTOMOTIVE, w imieniu Pana Rafała Wyszomirskiego, Prezesa Zarządu Nexteer Automotive Poland, Pan Piotr Dembiński.

Jednak to nie koniec „deszczu nagród” wręczanych podczas tegorocznego AutoEventu. Polska Izba Motoryzacji wraz z Głównym Partnerem AutoEventu 2012, firmą Exact Systems docenili działania innych firm i poszczególnych osób z branży.
Dalszą części Gali poprowadził Pan Paweł Gos, Prezes Zarządu Exact Systems, wręczając tym samym nagrody w kategorii Ambasador Jakości.  Nagroda ta jest wręczana dla zakładów/osób, które korzystając z nowatorskich rozwiązań, wysokiego poziomu metod outsourcingu kontroli jakości oraz dużej świadomości, wiedzą jak ważna jest jakość w codziennym funkcjonowaniu zakładu, przyczynili się do poprawy jakości produkowanych wyrobów.

Laureatem została firma Sanden Manufacturing Poland Sp. z o. o. – za doskonałość w obliczu przeciwności losu i za utrzymanie wysokiej jakości produkowanych wyrobów mimo wydarzeń w Japonii i perturbacji związanych z zachwianiem dostaw komponentów w tym okresie.

Druga nagroda w kategorii Ambasador Jakości, za stworzenie wzorowych warunków umożliwiających ciągłe podnoszenie jakości świadczonych usług trafiła do Firmy Magna Automotive (Poland) Sp. z o.o.
Magna została laureatem nagrody za wysoką świadomość konieczności współpracy nie tylko z dostawcami komponentów ale również usługodawcami. Dzięki swojej otwartości na propozycje zmian udało się przygotować profesjonalną strefę Kontroli Jakości.

Ostatnia nagroda w kategorii Osobowość Jakości została przyznana Panu Krzysztofowi Zimoniowi z Tenneco Automotive Eastern Europe Sp. z o.o.
Jak uzasadniał Prezes Gos, Pan Zimoń został odznaczony jako osoba, która w 2012 roku wykazała się największą aktywnością i  inicjatywą dotyczącą wdrażania efektywnych zmian w procesach kontroli jakości u swojego pracodawcy. Zastosowanie nowoczesnych metod outsourcingu kontroli jakości znalazło pozytywne odzwierciedlenie w dokonanej przez odbiorców ocenie poziomu jakości dostarczanych produktów.

Spotkania B2B

Drugiego dnia konferencji miały miejsce spotkania kooperacyjne – tzw. B2B. W sumie odbyło się ich ponad 300, w których uczestniczyli przedstawiciele firm z różnych krajów, w tym z Polski. Tegoroczne rozmowy to już trzecia edycja, towarzysząca corocznemu AutoEventowi.

*****

Wydźwięk medialny tegorocznego wydarzenia był widoczny niemalże od pierwszych godzin spotkania. Wszystko dzięki licznie przybyłym przedstawicielom mediów (prasa, radio, telewizja). Bieżące relacje zaowocowały zwiększeniem zainteresowania wystawą samochodów elektrycznych, która towarzyszyła konferencji oraz przełożyły się na wydźwięk całego AutoEventu.

Podczas konferencji obecni byli przedstawiciele mediów, których uwagę przyciągała wystawa samochodów elektrycznych. Poniżej kilka wybranych linków do stron internetowych opisujących wydarzenie.

http://lodz.gazeta.pl/lodz/51,125594,11971627.html?i=2
http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,125594,11971627,Wystawa_samochodow_elektrycznych__7_zl_za_100_km__ZDJECIA_.html
http://www.motofakty.pl/artykul/lodz-elektryczne-pojazdy-na-autoevent-2012.html
http://www.wprost.pl/ar/329177/Listonosze-dostana-elektryczne-samochody/
http://www.eastnews.pl/pictures/subject/id/01011149/section/news
http://www.wprost.pl/ar/329177/Lodz-elektryczny-samochod-przywiezie-twoja-paczke/
http://www.mmlodz.pl/417137/2012/6/19/nowoczesnie-i-ekologicznie–trwa-autoevent–zdjecia?category=biznes

Podziękowania

Polska Izba Motoryzacji składa serdeczne podziękowania Sponsorom Konferencji, w tym Partnerom Wspierającym, Partnerom Branżowym, Partnerom Bankietu oraz Patronom Medialnym.

Szczególne podziękowania kierujemy do Urzędu Marszałkowskiego w Łodzi, Urzędu Miasta w Łodzi i Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej – naszym Partnerom Strategicznym.

Specjalne podziękowania składamy Firmie Exact Sytems – Partnerowi Głównemu.

Dziękujemy również Partnerom Branżowym, firmie Autodesk, GEFCCO, InnoCo, QAD, SIEMENS, SILS

Z kolei uczestnikom dziękujemy za czynny udział a za samo przybycie przede wszystkim.

***************************************************
Polska Izba Motoryzacji – organizator AutoEventu

Polska Izba Motoryzacji (PIM) jest organizacją samorządu gospodarczego zarejestrowaną na podstawie Ustawy o izbach gospodarczych (KRS nr. 0000114514). Powstała w 1994 roku i skupia przedstawicieli szeroko rozumianego sektora motoryzacyjnego. Zrzeszamy zarówno małe jak i duże przedsiębiorstwa i stowarzyszenia działające w Polsce (producentów części i komponentów – przemysł motoryzacyjny, autoryzowanych dealerów samochodów, serwisy, organizacje eksperckie, firmy certyfikacyjne – PZMOT, Dekra, etc.). Łączna liczba firm zrzeszonych w Polskiej Izbie Motoryzacji to 375 podmiotów. Działalność Izby finansowana jest głównie ze składek oraz z projektów ujętych w Statucie. Zyski z działalność Statutowej przeznaczane są na opisane poniżej działania edukacyjne, integracyjne oraz promocję projektów nowatorskich.

Zadaniem Izby jest szerzenie wiedzy wśród firm z w/w sektorów branży motoryzacyjnej. Od dziewięciu lat, we współpracy ze Szkołą Główną Handlową PIM organizuje studia, a od początku jej istnienia liczne spotkania branżowe, szkolenia i konferencje, w tym AutoEvent – największą, doroczną konferencję dedykowaną przemysłowi motoryzacyjnemu.
Izba od 11 lat opracowuje i wydaje katalog „Producenci części i komponentów dla przemysłu motoryzacyjnego w Polsce”. Jest to jedyne w kraju wydawnictwo w wersji sześciojęzykowej, zawierające informacje o firmach działających w sektorze produkcji samochodów i części.

Działania innowacyjne i proekologiczne

W związku z tym, że coraz więcej producentów samochodów na świecie wiąże przyszłość motoryzacji z ELEKTRYFIKACJĄ pojazdu, Polska Izba Motoryzacji  podjęła działania na rzecz aktywnego wsparcia procesu wprowadzania pojazdów elektrycznych do Polski. Działania Izby w tym zakresie są również odpowiedzią na społeczne zapotrzebowanie i inicjatywy organizacji rządowych, społecznych, samorządowych oraz placówek naukowych.

Izba była organizatorem dwóch wystaw pojazdów elektrycznych. Pierwsza miała miejsce w Katowicach w roku ubiegłym (czerwiec). Drugie wydarzenie -11 września 2011 roku przed Ministerstwem Gospodarki. Tytuł wystawy „ Jedziemy z prądem”. Kolejna prezentacja odbędzie się w dniach 19-20 czerwca br. w Łodzi.

Polska Izba Motoryzacji jest też koordynatorem (od kwietnia 2012) nowopowstałej Polskiej Platformy Technologicznej Transportu Ekologicznego. Celem działań Platformy jest wdrażanie innowacyjnych  i ekologicznych technologii w transporcie drogowym oraz szynowym, prace nad udoskonalaniem tradycyjnych silników spalinowych oraz rozwój napędów alternatywnych np. elektrycznych, hybrydowych czy gazowych. Głównym zadaniem Platformy jest opracowanie Strategii Rozwoju Napędów Alternatywnych w Polsce.

Ponadto podejmowane są działania, których celem jest wprowadzenie w życie rozwiązań infrastrukturalnych, drogowych, fiskalnych – przyjaznych pojazdom ekologicznym oraz działania o charakterze informacyjnym, wizerunkowym, promocyjnym w społeczeństwie, samorządach lokalnych, etc.

Przy Izbie, od ponad roku funkcjonuje Sekcja Pojazdów z Napędami Alternatywnymi, której członkami są głównie producenci i importerzy samochodów elektrycznych.

Ponadto Polska Izba Motoryzacji bierze udział w projektach/ programach/ wydarzeniach takich, jak:

  • KomCerMet – IPPT PAN,
  • opiniuje projekty ustaw i rozporządzeń,
  • jest członkiem Grupy WG CARS21 oraz
  • członkiem Krajowej Izby Gospodarczej.

Izba blisko współpracuje z:

  • Ministerstwem Gospodarki,
  • Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych,
  • Wrocławskim Centrum Transferu Technologii,
  • Szkołą Główną Handlowa,
  • Politechniką Warszawską,
  • Urzędami Miast,
  • Urzędami Marszałkowskimi,
  • Lean Instytute – Politechnika Wrocławska,
  • Specjalnymi Strefami Ekonomicznymi,
  • PriceWatersHouseCoopers,
  • Erns&Young,
  • Targami Lipskimi,
  • General Motors (Opel),
  • Volkswagen Poznań (VW),
  • zagranicznymi izbami przemysłowo-handlowymi.

********************************************************
AutoEvent. Doroczna konferencja przemysły motoryzacyjnego.
Polska Izba Motoryzacji od ośmiu lat organizuje merytoryczną konferencję dedykowaną sektorowi przemysłu motoryzacyjnego w Polsce  i Europie Środkowo-Wschodniej. To dwudniowe wydarzenie przyciąga średnio 250-300 uczestników. Obfituje  w wykłady merytoryczne, rozmowy kooperacyjne B2B, wystawę branżową i pokazy samochodów, również z silnikami alternatywnymi. Rozstrzygany jest również plebiscyty w kategoriach „Inwestycja Roku” oraz „Menedżer Roku”. Partnerami strategicznymi są m.in. ministerstwa, strefy ekonomiczne, firmy doradcze i analityczne. AutoEvent to wydarzenie rangi międzynarodowej i na stałe wpisane do kalendarza spotkań przedsiębiorców przemysłu motoryzacyjnego w Polsce jak i w Europie, co potwierdzają nie tylko opinie uczestników, ale również obecność zaproszonych gości.

AutoEvent to przede wszystkim:

  • rozmowy B2B,
  • wystawa branżowa,
  • biznesowe kontakty,
  • spotkanie profesjonalistów z branży (Polska i Świat),
  • najnowsze strategie i trendy.

AutoEvent jest spotkaniem gwarantującym kontrakty, ponieważ uczestniczą w nim osoby zarządzające największymi fabrykami pojazdów w Polsce, przedstawiciele działów zakupów a także najwięksi producenci części, komponentów jak i dostawcy usług dla branży.