Audi zmniejsza stratę do BMW

Z czołowej światowej trójki marek premium – czyli BMW, Mercedes-Benz oraz Audi – to ta ostatnia marka sprzedała w lipcu najwięcej samochodów. Z kolei największy wzrost ma Mercedes.

W lipcu marka z Ingolstadt sprzedała na świecie łącznie około 144 000 samochodów. To wynik lepszy od tego sprzed roku o 9,7%. Druga informacja jest taka, że o 4 600 oczka Audi wyprzedziło drugie w kolejności BMW.

Z kolei marka z Monachium dostarczyła w lipcu prawie 139 400 samochodów. Tym samym spółka poprawiła swój wynik ubiegłoroczny o 8,4%. Jeśli uwzględnimy do tego wyniki pozostałych marek BMW Group Automobiles (MINI, Rolls-Royce), wówczas otrzymamy rezultat na poziomie 163 960 egzemplarzy (+7,6%).

Natomiast aż o 11,3% zwiększyła się w lipcu globalna sprzedaż marki Mercedes-Benz. W sumie na zakup jednego z modeli osobowych spod znaku gwiazdy zdecydowało się nieco ponad 130 000 klientów.

Inaczej wygląda kolejność niemieckich marek premium, jeśli zsumujemy wyniki sprzedaży zebrane od stycznia bieżącego roku. Wówczas liderem zestawienia jest BMW (1 025 700 sztuk; +10%). Na miejscu drugim plasuje się Audi (1 013 300 sztuk; +11,1%), natomiast Mercedes jest trzeci (913 500 sztuk; +12,6%).

Autor: Rafał Żaglewski

IBRM Samar