Audi w pierwszym kwartale

Koncern z Ingolstadt po raz kolejny odnotował wzrost wyników sprzedaży: od stycznia do czerwca 2015, po raz pierwszy w swej historii, producent oddał do rąk klientów na całym świecie ponad 900 tys. samochodów marki Audi.

 Przychody ze sprzedaży wzrosły do blisko 30 mld euro, a zysk operacyjny do 2,9 mld euro. Rentowność operacyjna ze sprzedaży wyniosła 9,8 procent, ponownie osiągając górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent.

Przedsiębiorstwo nie uniknęło wpływu niepewnej sytuacji na rynkach. Mimo to, nowy rekord sprzedaży stanowi dowód siły marki Audi i całego koncernu. Co warto podkreślić, wysoki popyt odnotowano pomimo zbliżającej się generacyjnej wymiany ważnych modeli, stanowiących blisko 40 procent wielkości sprzedaży czterech pierścieni. Luca de Meo, szef marketingu i sprzedaży Audi AG powiedział przy tej okazji: „Chcemy kontynuować nasz wzrost w całym roku oraz nadal z sukcesem stawiać czoło różnym wyzwaniom.“ Ze względu na dużą zmienność rynku i na rosnące koszty kolejnych etapów ofensywy modelowej, kluczowe znaczenie ma też wyważona i ostrożna działalność gospodarcza.

Wzrost sprzedaży o 3,8 procent w pierwszym półroczu pokazuje, że Audi znajduje się na dobrej drodze do ustanowienia w 2015 roku nowego rekordu. W pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku obrotowego sprzedano już 902 389 samochodów z symbolem czterech pierścieni (w 2014 r.: 869 357). Szczególnym zainteresowaniem klientów na całym świecie cieszyły się modele rodziny A3 oraz SUV-y: Q3 i Q5.

Od stycznia do czerwca 2015, koncern Audi osiągnął przychody ze sprzedaży w wysokości 29 mld 784 mln euro (w 2014 r.: 26 mld 690 mln), co daje wzrost o 11,6 procent. Zysk operacyjny przedsiębiorstwa w tym samym okresie zwiększył się o 9,1 procent i osiągnął wartość 2 mld 914 mln euro (w 2014 r.: 2 mld 671 mln), i to bezpośrednio przed wejściem na rynek odmłodzonej wersji najważniejszego bestsellera marki – Audi A4.

Koszty produkcji koncernu, przede wszystkim w wyniku zwiększenia sprzedaży, wzrosły o 8,1 procent, do wartości 23 mld 636 mln euro (w 2014 r.: 21 mld 870 mln). Równocześnie wzrosły koszty sprzedaży – do 2 mld 592 mln euro (w 2014 r.: 2 mld 419 mln).

Rentowność operacyjna ze sprzedaży po pierwszych sześciu miesiącach 2015 r. wyniosła 9,8 procent (w 2014 r.: 10 procent), osiągając górną granicę planowanego przedziału strategicznego od ośmiu do dziesięciu procent. Zysk brutto koncernu Audi w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku osiągnął wysokość 3 mld 150 mln euro (w 2014 r.: 3 mld 102 mln), a rentowność ze sprzedaży brutto wyniosła 10,6 procent (w 2014 r.: 11,6 procent). Zysk koncernu po opodatkowaniu wyniósł 2 mld 429 mln euro (w 2013 r.: 2 mld 323 mln).

Źródła
  • Audi
IBRM Samar