Audi w okresie wielkich inwestycji

Po trzech kwartałach roku 2013, koncern Audi może się pochwalić 10,1% rentownością sprzedaży z działalności operacyjnej. W pierwszych trzech kwartałach roku 2013, koncern Audi sprzedał łącznie 1 180 748 samochodów (w roku 2012: 1 097 507). Dzięki temu, zanotował przychód ze sprzedaży w wysokości 36,965 mld euro (2012: 37,667 mld) oraz zysk operacyjny 3,743 mld euro (2012: 4,197 mld). Koncern osiągnął rentowność sprzedaży z działalności operacyjnej na poziomie 10,1% (2012: 11,1%).
Axel Strotbek, członek zarządu ds. finansów i organizacji Audi AG komentuje: – Czynimy obecnie – a w latach następnych będziemy to kontynuować – duże nakłady i inwestycje po to, by Audi lepiej prosperowało na całym świecie.

Przedsiębiorstwo realizuje zrównoważoną strategię wzrostu, której cele mogą zostać osiągnięte tylko przy pomocy dużych nakładów na rzecz nowych produktów i technologii oraz zwiększania mocy produkcyjnych. Dlatego Audi, na początku bieżącego roku, rozpoczęło realizację największego w swojej historii programu inwestycji i do 2015 r. wydawać będzie na inwestycje rocznie średnio ponad 3,5 mld euro.
Po dziewięciu miesiącach roku 2013, koncern z Ingolstadt sprzedał 1 180 748 samochodów, co oznacza wzrost o 7,6% rok do roku.

Wypracowano przychody ze sprzedaży w wysokości 36, 965 mln euro. Pozytywny wpływ na wielkość sprzedaży miał przede wszystkim wysoki popyt na nowe modele rodziny A3 oraz jej dynamiczny wzrost w Azji i Ameryce Północnej. Tendencje negatywne to zwłaszcza spadający popyt w krajach Europy Zachodniej, zmagających się z kryzysem oraz sytuacja na rynku walut. Wpłynęły one na to, że przychody ze sprzedaży do końca września br. były niższe o 1,9% od przychodów wypracowanych w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Zysk operacyjny spadł co prawda do 3,743 mld euro (2012: 4,197 mld), ale stało się to kosztem zwiększonych nakładów na wdrażanie nowych produktów oraz technologii i na rozbudowę międzynarodowej sieci produkcyjnej. W czerwcu, w węgierskich zakładach Audi w Győr, rozpoczęto produkcję nowego Audi A3 Limousine. Po rozbudowie, dotychczasowa filia stała się kolejnym pełnowartościowym zakładem produkcyjnym Audi. Pod koniec roku, w chińskiej miejscowości Foshan, otwarta zostanie druga fabryka Audi w Państwie Środka. Ponadto, koncern przygotowuje się do produkcji A3 Limousine oraz Q3 w Brazylii oraz od podstaw buduje całkowicie nowy zakład w Meksyku.

Pomimo takich przedsięwzięć, wskaźnik rentowności sprzedaży z działalności operacyjnej wynoszący po pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku 10,1%, nadal przewyższa planowany wskaźnik strategiczny, który wg założeń ma się mieścić w przedziale 8-10%.

Grupa Audi zanotowała w pierwszych trzech kwartałach roku zysk operacyjny: 4,27 mld euro przed opodatkowaniem (2012: 4,764 mld), osiągając w ten sposób rentowności sprzedaży przed opodatkowaniem na poziomie 11,6% (2012: 12,6%). Po odliczeniu podatków, wynik koncernu wynosi 3,132 mld euro (2012: 3,421 mld).

W III kwartale br. obrotowego, marka Audi sprzedała 400 281 samochodów (2012: 364 291). Koncern uzyskał w ten sposób przychody ze sprzedaży w wysokości 11,731 mld euro (2012: 12,645 mld). Zysk wyniósł 1,1 mld euro (2012: 1,325 mld). Rentowność sprzedaży osiągnęła poziom 9,4% (2012: 10,5%).

Koncern Audi AG planuje zwiększenie sprzedaży w całym roku 2013 do liczby ponad 1,5 mln samochodów. Przychody ze sprzedaży mają nieznacznie przekroczyć poziom z roku ubiegłego. Mimo zwiększonych nakładów na rozbudowę sieci produkcyjnej oraz na nowe produkty i technologie, przede wszystkim pozwalające spełnić zaostrzające się na całym świecie regulacje w zakresie emisji dwutlenku węgla, producent liczy, że w bieżącym roku rozrachunkowym osiągnie zysk operacyjny w górnych granicach zakładanego przedziału strategicznego, tj. w granicach 8-10%.

źródło: Audi, AUTOR: WNP.PL (AG)