Audi rozpoczyna czwarty kwartał 2016 ze wzrostem sprzedaży

15 listopada 2016

Audi AG w październiku sprzedało więcej aut segmentu premium, niż w tym samym okresie roku ubiegłego. W porównaniu do października 2015, sprzedaż na świecie wzrosła o 1,2 procent, sięgając blisko 150 950 egzemplarzy.

Dzięki temu, koncern z Ingolstadt mimo trudnych globalnie warunków, w każdym z dotychczasowych miesięcy roku 2016 przekraczał wartość sprzedaży z analogicznego miesiąca roku ubiegłego. Audi USA, pomimo negatywnych trendów rynkowych, odnotowało siedemdziesiąty z rzędu miesiąc wzrostu sprzedaży, a dodatkowo wysoki wzrost w Kanadzie (+10%), potwierdza dobrą passę marki w Ameryce Północnej. Bardzo dobry miesiąc Audi zanotowało w Polsce. Na koniec października przekroczony został rekord sprzedaży z całego ubiegłego roku. Od początku roku, cztery pierścienie zwiększyły swą sprzedaż na całym świecie o 4,2 procent, w porównaniu do zeszłego roku, wprowadzając na rynek 1 559 750 samochodów.

„Po raz pierwszy w historii Audi, już po dziesięciu miesiącach roku przekroczyliśmy próg 1,5 milionów sprzedanych aut. Dzięki dobremu rozpoczęciu czwartego kwartału roku 2016, jesteśmy na najlepszej drodze do zakończenia wymagającego roku ze wzrostem” – mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. „Jednocześnie kładziemy mocne fundamenty pod nasze sukcesy w przyszłości i przekazujemy w tych dniach dilerom zupełnie nowy model – Q2. Duże zainteresowanie klientów tym samochodem jeszcze przed wprowadzeniem go na rynek, potwierdza nasze pozytywne oczekiwania wobec tego miejskiego SUV-a.”

Dzięki modelowi Q2, Audi wchodzi do nowego, ale dynamicznie rosnącego segmentu aut klasy premium, w którym nie było jeszcze obecne. Na początku listopada, model trafił do pierwszych dilerów – na początek w Europie. Również w przypadku nowego A5 Coupé, w ostatnich dniach rozpoczęło się wprowadzenie go na rynek na ojczystym kontynencie czterech pierścieni. Na Starym Kontynencie umocniła się pozycja modelu A4. Jego sprzedaż w Europie wzrosła w październiku o 8,4 procent, do blisko 11 500 egzemplarzy. Biorąc pod uwagę całą gamę modelową Audi, najlepiej sytuacja rozwijała się na rynkach Europy Północnej i Zachodniej. W Wielkiej Brytanii, sprzedaż w wysokości 14 337 aut przekroczyła wartość z porównywalnego okresu roku 2015 o 8,1 procent. 3977 nowych kierowców Audi w Hiszpanii, oznacza wzrost o 17,6 procent. We Francji (+11,5%, do 6129 aut) cztery pierścienie kontynuowały dynamiczny wzrost z poprzedniego miesiąca i odnotowały wzrost we wszystkich segmentach. W Polsce klienci zarejestrowali w październiku 929 samochodów (+13,4%, 819 samochodów). Po dziesięciu miesiącach Audi dostarczyło do klientów 8500 aut (+33,2%, 6383 pojazdów), ustanawiając tym samym kolejny rekord sprzedaży nad Wisłą. Natomiast rozwój rynku w Rosji nadal negatywnie wpływa na europejskie wyniki koncernu z Ingolstadt: minus 30,8 procent do poziomu 1491 rosyjskich klientów w październiku. W całej Europie, Audi odnotowało w minionym miesiącu wzrost sprzedaży o 3,6 procent, do blisko 69 800 egzemplarzy. Od stycznia, bilans wynosi blisko 726 850 przekazanych klientom samochodów, a więc wzrost o 6,9 procent.

Lokomotywą wzrostu Audi w Ameryce Północnej w październiku była ponownie Kanada: plus 10 procent, do poziomu 2751 klientów. Od stycznia 2016, klienci w tym kraju zarejestrowali 26 152 auta z czterema pierścieniami w logo – o 15,2 procent więcej niż przed rokiem. Dzięki temu, Kanada po raz pierwszy wskoczyła do grupy dziesięciu największych rynków Audi. Najbardziej popularny tam model – Q5, również w ostatnim roku sprzedażowym obecnej generacji odnotował wzrost (+1,8% do poziomu 6904 aut). Jego następca jest już produkowany w Ameryce i począwszy od roku 2017 będzie przyjeżdżał z nowej fabryki Audi w meksykańskim San José Chiapa. W USA sprzedaż całej gamy modelowej Audi w październiku (+0,1% do poziomu 17 721 pojazdów) wyniosła nieco więcej niż wartość analogicznego miesiąca roku 2015. Mimo to, na kurczącym się rynku, Audi odnotowało siedemdziesiąty z rzędu miesiąc wzrostu sprzedaży. Od stycznia 2011 r. popyt na modele Audi w Stanach Zjednoczonych notował nieprzerwanie, z miesiąca na miesiąc, nowe rekordy. Łączna sprzedaż od początku stycznia do końca października, wyniosła na tamtejszym rynku 169 900 samochodów, o 2,9 procent więcej niż przed rokiem.

Dla całej Ameryki Północnej, taki sam bilans zamknął się wartościami: 4,6 procent wzrostu, blisko 208 450 sprzedanych pojazdów. W samym miesiącu październiku, sprzedaż podniosła się o 1 procent, do poziomu 21 600 egzemplarzy. Natomiast napięta sytuacja na rynkach Ameryki Południowej nadal dawała się odczuć w minionym miesiącu (-5,5% do poziomu blisko 2100 aut). Patrząc na sytuację w tym regionie począwszy od stycznia 2016, sprzedaż spadła o 13,3 procent (w porównaniu z analogicznym okresem roku ubiegłego) i wyniosła blisko 19 600 aut.

W Chinach, miniony miesiąc był krótszy sprzedażowo, w związku z tamtejszym świętem narodowym i wolnymi od pracy dniami. 47 032 klientów, a więc o 0,6 procent więcej niż przed rokiem, odebrało w październiku swoje nowe Audi w Państwie Środka. 487 265 sprzedanych aut w okresie od stycznia do października 2016, przewyższa porównywalną wartość sprzed roku o 5,7 procent. Minione tygodnie stały przy tym pod znakiem zmiany generacji A4 L, numeru trzy jeśli chodzi o najlepiej sprzedające się tam modele Audi. Już w nadchodzącym tygodniu nastąpi kolejna, ważna premiera czterech pierścieni na tamtejszym rynku. Audi A6 L e-tron to pierwszy samochód hybrydowy typu plug-in ze stajni Audi, stworzony specjalnie dla Chin i produkowany w lokalnej fabryce.

Źródło: www.mototaregt.pl